.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انفجار در بیروت با ۴۰ شهید و زخمی
بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در حومه جنوبی بیروت ، پنج نفر شهید و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، انفجار امروز در منطقه حاره حریک بیروت بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده روی داده است.

نیروهای دفاع مدنی تلاش می کنند به ساکنان ساختمان های اطراف محل انفجار که دچار آسیب دیدگی شده اند کمک کنند.

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: تکفیری های تروریستی ، مزدوران رژیم صهیونیستی هستند که در لبنان با هدف ضربه زدن به روحیه مقاومت و لبنانی ها به حملات انفجاری اقدام می کنند و این حملات ناشی از شکست آنان در میدانهای نبرد است.

علی العمار که در محل انفجار حضور یافته بود افزود: این انفجار در چارچوب انفجارهای زنجیره ای صورت می گیرد و با توجه به آنچه که در گذشته بر ملا شده و با توجه به تهدیدات مداوم باندهای تکفیری جنایتکار که جنوب بیروت را تهدید کرده اند معلوم است  که چه کسانی این حملات را انجام می دهند و سیلی از انفجارهای تروریستی را در این منطقه به انداخته اند.

وی گفت : زود است بتوان گفت این حمله انتحاری یا انفجاری بوده است یا خیر باید منتظر تحقیقات قضایی و امنیتی بود.همگان می دانند اسرائیل یک روی دیگر یعنی چهره تکفیری تروریستی دارد که تلاش می کند به روحیه این منطقه مقاوم و ساکنانش لطمه بزند و می کوشد به وحدت ملی و مسالمت داخلی و زندگی مشترک لطمه بزند به خصوص آنکه صحبت از گشایش سیاسی در داخل لبنان است.

برای این تروریست ها فقط تروریسم و ضربه زدن به وحدت و امنیت و مسالمت داخلی کشور اهمیت دارد من به نمایندگی از این مردمی که در اینجا جمع شده اند می گویم اگر تروریستها فکر می کنند با این شیوه می توانند روحیه مقاومت و حامیان مقاومت را شکست بدهند بدانند در توهم هستند مقاومت در شکل سه ضلعی آن یعنی ارتش لبنان، ملت این کشور و مقاومت ( حزب الله ) باقی خواهد ماند.

برای آنهایی که در این انفجارها دست دارند می گوییم پیامشان رسیده است. ما می دانیم که این نخستین پیام آنها نیست و آخرین آن نیز نخواهد بود . ناتوانی و ورشکستگی و یأس شما در میدانهای نبرد از علل این انفجارهاست و اگر فکر می کنند این انفجارها می تواند این ناتوانی را توجیه کند در توهم هستند.

وی گفت: لازم است همه لبنانی ها به این انفجارها به دیده  دشمنی سیاسی یا مکر و نیرنگ سیاسی نگاه نکنند. برخی از لبنانی ها نیز باید دست از توجیه این عملیات بردارند من به این برخی ها می گویم هر گاه که اینگونه عملیات را توجیه کنند دشمن تکفیری به اقدامات تروریستی در سراسر لبنان ترغیب می شود.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، خودروی کیا که در انفجار امروز بیروت مورد استفاده قرار گرفت اکتبر گذشته سرقت شده بود.

علی حسن الخلیل وزیر بهداشت لبنان در واکنش به این انفجار اعلام کرد: اینگونه اقدامات مردم لبنان را به تحکیم وحدت  تشویق می کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان نیز خواستار برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی انفجار امروز شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.